Pagina's

It's beginning to look a lot like Christmas

Sinterklaas is weer terug naar Spanje, wat iedereen de gelegenheid geeft om zo snel mogelijk een kerstboom in huis te halen. Vorig weekend waren mijn vriend en ik even langs de Gamma en Praxis geweest om wat kleine dingen te halen voor in huis maar OH MY GOD wat een drukte.
Het leek wel of half Nederland erop uit was om zo snel mogelijk een kerstboom te halen.
Wat een drukte, en dat al 1 dag na Sinterklaas. 




De kerstbomen vlogen de deur uit overal waar we kwamen.
Nu wij iedereen zo haastig een boom zagen halen begon de kerstboom sfeer er ook een beetje bij ons te komen. Mijn vriend wilde er ook al een halen, waarop ik dacht: 'Nu al'? 
Aangezien ik nog 2 late Sinterklaas avonden met vriendinnen en mijn voetbalteam had, dacht ik nog niet helemaal aan kerst. Maar wajat!
* Dat is een woord wat ze hier gebruiken in het dorp en omgeving, Eerst dacht ik WAT? Maar nu is het voor mij na 1,5 jaar normaal geworden. Het schijnt iets te betekenen van:'Wat maakt het uit?'

Wajat dus..

Wat ik nog het meest leuke vind zijn alle tierlantijntjes bij kerst.
Leuke kerst poppen, glitter hangers voor in de boom, allerlei DIY om kerst in huis te brengen.
Dus ook wij gingen er aan geloven deze week.
Mijn vriend was zelf ook enthousiast en had zonder dat ik het had hoeven vragen ;-)...al een boom gekocht! Ik heb hem de opdracht gegeven om de lichtjes in de boom te doen want daar word ik altijd godsgruwelijk chagrijnig van. Al die draden zitten dan door elkaar en dan word ik echt chaggie.

Aangezien hij zelf nog weinig in huis had omdat dit pas onze 2de kerst samen is, ben ik nog op pad gegaan om wat nieuwe dingen te halen. Ik was al een tijdje terug bij de xenos geweest en had daar allerlei leuke glitter dingen zien hangen dus ik ben in een ander dorp naar de xenos en action geweest.
Het leek bij de action wel uitverkoop zo druk! Iedereen aan het graaien in die schappen alsof het allemaal voor niks was. Ik keek mijn ogen uit. Ik vond er een super lief beeldje van een hert in zilverkleur maar er was een stuk van zijn gewei kapot, balen! Want dat was de laatste.

Bij de Xenos was het gelukkig niet zo'n drukte dus ik kon lekker op mijn gemak kijken.
Jammer genoeg was dit een klein filiaal en was er ook al veel weg.
Gelukkig wel geslaagd! Ik heb gekocht:
- zilverkleurige kerstballen in mat en glitter 

- mini kerstballen in mat zilver en glitter
- haakjes om de ballen op te hangen
- kerststerren in glitter 
- windlicht met daarop de tekst: merry xmas.

Mijn handen begonnen te jeuken om al mijn inkopen te gaan gebruiken.
Na een creatieve ochtend was ik dan toch klaar om kerst in ons appartement te brengen.
Hieronder zie je een foto van onze kerstboom, windlicht en dienblad op tafel.




















Daarnaast ben ik gaan rondneuzen op Pinterest.
Voor diegene die niet weten wat Pinterest is..
Pinterest is een online prikbord waarop gebruikers interessant beeldmateriaal zetten dat ze op internet vinden, en dat delen met anderen. Het is een soort knipselmap, waarbij mooie afbeeldingen van andere sites worden 'gepind' en op 'boards' geplaatst.
Ikzelf heb ook een Pinterest pagina die kun je hier bekijken 

Wat kun je hier super leuke dingen vinden. Daarom heb ik een 'bord' aangemaakt met DIY Christmas. Ik werd enorm geinspireerd om van alles te gaan maken.
Mijn oom is super handig en maakt elk jaar voor de hele familie een hanger voor in de kerstboom. Deze maakt hij super nauwkeurig en verft hij met de mooiste lak.
Ondertussen heeft hij er denk ik al 20 gemaakt, elke keer iets anders.
Nu heb ik aankomende zaterdag met hem afgesproken omdat ik zelf een houten kerstboom wil maken en houten hangers voor in de boom. Ik heb wat hout bij elkaar gezocht in de familie (dit kun je overigens ook doen bij bouwmarkten) en daarvan ga ik alles maken.
Deze DIY zal ik na het weekend posten als alles gelukt is.

Een andere DIY die ik gemaakt heb is op ons krijtbord in de gang.
Dit krijtbord heb ik zelf gemaakt omdat ik het leuk vind dat mensen wat kunnen achterlaten als ze weggaan. Ik heb hierop een tekening gemaakt met krijt wat ik op Pinterest zag. Hieronder het resultaat!
























Ik ben er stiekem toch wel trots op!
Vind het erg leuk staan. 
Wat doen jullie met kerst?
Staat bij jullie ook al alles vol?
Heb je eventuele DIY uitgeprobeerd?
Ik ben benieuwd!

Liefs, Miek

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!