Pagina's

Photodiary - week 3

I'm blue dabadee dabadie dabadee dabadie..
Het is vandaag Blue Monday! Ik voel me pretty happy en jullie?
Ik heb weer zin in een nieuwe week en hierbij dus weer een photodiary van de afgelopen week, week 3! Koken, groene smoothies, feestjes..het staat er allemaal in!
Zijn jullie benieuwd hoe mijn week was? Lees dan verder..





Maandag
Een nieuwe dag van de week die ik ook gezond gestart ben, met havermout pannenkoeken!
Het is eigenlijk super simpel om te maken en ook nog eens gezond!
Wat heb je nodig?
- 35 gram havermout (eerst fijn malen)
- 1 banaan
- 1 ei
- 1 tl bakpoeder
- klein scheutje melk (amandel of soja)
- 1 el honing
- 1 tl kaneel
- snufje zout
- kokosolie om in te bakken


Alle ingrediënten mix je met elkaar en daarvan krijg je een beslag.
Kijk even of er genoeg melk bij zit, het hoeft niet zo dun te zijn als als pannenkoeken beslag. Als alle ingrediënten goed gemengd zijn met elkaar smelt je een beetje kokosolie in de pan en kun je beginnen! Zie hieronder het proces.





















Ik doe er een klein beetje appelstroop en poedersuiker op. Niet helemaal gezond en verantwoord maar het is wel het lekkerste vind ik en een beetje mag.


Dinsdag 
Ik ben al heel lang fan van het merk 'Karma of Charme'. Zie hier hun site voor een indruk te krijgen wat het merk nu inhoud. De schoenen vind ik echt onwijs leuk en super stoer! Er hangt alleen wel een prijskaartje aan waardoor je het niet zomaar koopt. Deze boots staan dus al een tijdje op mijn verlanglijstje en vandaag is de dag.. Dat ik mijn 1e paar Karma boots ontvangen mag! YEAH! Happy me! Thanks to Karma of Charme. Ik ben er helemaal happy mee en heb hier enkele foto's van mijn nieuwe boots!















Woensdag
Op woensdag ga ik altijd naar mijn ouders in de middag om daar te eten en vervolgens de trainen. Ik voetbal nog steeds bij de voetbalvereniging in mijn oude woonplaats.
Om mijn vriend te verrassen ging ik allereerst even langs bij de Jamin. Hij houd wel van een lekker snoepje of koekje op zijn tijd dus ik dacht: 'Even langs de Jamin'! Ik gok dat mijn vriend hier wel blij van gaat worden..

















De eerste voetbaltraining van 2015 is een feit! Het was allereerst de vraag of het wel doorging vanwege de weersomstandigheden en de kwaliteit van de velden. De trainingen waren uiteindelijk afgelast maar niet voor ons! Bij onze vereniging hebben we een kooi tussen 2 voetbalvelden in staan met kunstgras. Hier kan dus altijd wel wat gedaan worden met de bal. Dus onze trainers hadden wat uitgezet voor ons zodat we toch nog konden trainen. 'Die hard' hebben wij als voetbal vrouwen weer fijn getraind, ik zeg goed bezig! 












Donderdag
Vandaag had ik weer eens zin in een groene smoothie.
De ingrediënten van vandaag waren: een handje spinazie, 1 sinaasappel, een stuk komkommer, chiazaad en tarwegras met water. Lekker mixen en klaar!
















Dan een minder leuk berichtje. Ik kwam tot de ontdekking dat er een mega grote barst in ons slaapkamer raam zat. Pim en ik hadden beide geen idee hoe dit tot stand gekomen was. Snel even onze verzekering nagekeken en gelukkig hadden we een glasverzekering. Meteen even de woningbouw gebeld en een afspraak gemaakt om het raam te laten maken. Hieronder heb ik een foto geplaatst van ons raam. Hopelijk komt het nieuwe raam er snel aan!


















Vrijdag

Thank god it's friday! Vandaag is de start van een druk weekend!
Allereerst had ik in Waalwijk een 10 minuten sollicitatiegesprek. Eindelijk weer een gesprek na tientallen mails met afwijzingen. Ik heb er een goed gevoel over, nu is het een week afwachten of het bedrijf interesse heeft in mij. In de middag heb ik alles ingepakt voor een weekend naar mijn ouders te gaan. Ik blijf heel het weekend daar omdat ik verschillende dingen op de planning heb staan om te doen onder andere het tonpraten, een boerenbruiloft en mijn schoonouders komen op bezoek. Bepakt en bezakt (lees: 4 tassen) ging ik op weg!


In de avond ben ik met mijn ouders en oom naar het tonpraten in het dorp gegaan. Voor wie nu denkt: 'Tonpraten, wat is dat'? zal ik het even uitleggen. Dit is een avond gevuld met optredens zoals een dansact, muziekact maar ook met tonpraters. Dit zijn mensen die een bepaald typetje spelen en een voordracht doen in een letterlijke ton. Dit gaat dan meestal over dingen die op dit moment spelen in het dorp. Dit vind zes keer plaats in 3 weekenden. Vroeger heb ik ook altijd meegedaan aan het tonpraten. Allereerst met een zangkoortje als kind, hierna als dansmarietje en daarna een aantal jaren met mijn oude dansgroep. Om een indruk te krijgen hoe dit er dan precies uit ziet heb ik een aantal foto's!


Deze eerste foto heb ik gemaakt van deze vrijdag. Dit was het einde van de avond en het was een zang act met muziek. Op foto 2 zie je een oude foto van een paar jaar geleden toen ik nog meedeed met mijn dansgroep. Het was een gezellige avond!
Is het tonpraten bij jullie bekend of hebben jullie er nog nooit van gehoord?
















Zaterdag

In de ochtend zijn mijn moeder en ik op bezoek geweest bij mijn oma. Ze had niet verwacht dat ik kwam dus dat was wel leuk! Hierna moest ik me snel klaarmaken voor de boerenbruiloft. Ik zie nu al enkele mensen denken: 'Boerenbruiloft'?. Dit is ook iets wat voornamelijk gebeurd in de dorpen waar ze carnaval vieren. Nu was een vriendin van mij gekozen als boerenbruid. Zij mag dan haar eigen getuige kiezen voor de bruiloft en dan wordt zij met een andere 'boer' in het onecht getrouwd. Hierbij is een receptie en een feest waarbij je dan verkleed moet gaan als boer of boerin. Ik had het zelf ook nog nooit meegemaakt dus ik wist ook niet goed wat ik ervan moest verwachten! Uiteindelijk is het heel leuk geweest en hebben we er een gezellige dag en avond van gemaakt. 

Dit was het boerenbruidspaar


















Zondag

De laatste dag van de week en die begon ik meteen actief. In de ochtend kregen we een app van onze trainer dat de voetbalwedstrijd afgelast was.Balen! Nu konden we wel weer terecht in de kooi, dus wij met een aantal dames de kooi in! We hebben ruim een uur lekker gevoetbald en als afsluiter een warme chocomel, yummie! Hierna een warme douche genomen en snel naar huis want mijn schoonouders en Pim kwamen op bezoek bij mijn ouders.




Het was een gezellige dag en wel weer een drukke week! Hoe was jullie week?


Liefs,
Miek



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!