Pagina's

Mijn favoriete series

























Series, ik ben er dol op! 
Eerst keek ik voornamelijk films (dat is wel te zien al de hoeveelheid opgeslagen films op mijn harde schijf) maar nu kijk ik alleen nog maar series.
Vroeger moesten we altijd een week wachten voordat we onze favoriete nieuwe serie konden kijken maar nu staat vrijwel alles eigenlijk online. Vaak staan de series die nu in Nederland uitkomen al lang op het internet omdat ze in Amerika al een hele tijd uit zijn.

Maar nu mijn favoriete series op dit moment. Ik heb geen top 5 want ik vind deze series allemaal leuk. De afgelopen periode van december en januari (Orange is the new black nog eerder) ben ik helemaal in de ban van deze series. Het genre van de series zijn verschillend van comedie tot actie. 




1.Orange is the new black















Als biseksuele vrouw is Piper (gespeeld door Taylor Schilling) verloofd met een man. Zij wonen samen in New York City, wanneer Piper op een dag wordt opgepakt voor drugssmokkel. Vijftien maanden lang moet zij in een federale vrouwengevangenis boete doen voor het transporteren van een handtas vol met drugs naar haar ex-vriendin genaamd Alex, die inderdaad een internationale drugssmokkelaar is. In de gevangenis gebeurt vervolgens van alles. Vrouwen die verliefd op haar worden, vechtpartijen noem maar op. Nieuwsgierig? Ga deze serie dan snel volgen. Ik had de serie binnen 2 weken helemaal afgekeken. Binnenkort komt er een nieuw seizoen uit, maar dat is nog even wachten. Spannend!

2. Hart of Dixie oftewel Dokter Hart















De jonge New Yorkse dokter Zoe Hart (Rachel Bilson) komt onverwachts in het kleine plaatsje BlueBell (Alabama) terecht, waar ze in de plaatselijke huisartsenpraktijk gaat werken. Daar leert ze een betere dokter en een beter mens te zijn. In seizoen drie is het al bijna twee jaar geleden dat dokter Hart BlueBell opschudde met haar komst. Inmiddels heeft ze haar plekje veroverd, in het dorpje én in de harten van twee mannen.
Deze serie is nu ook op tv op Net5 maar ik had deze serie daarvoor al afgekeken. Ik vind hem echt heel leuk. In bijna elke serie zit wel een hottie zoals (mijn mening) nu Wade Kinsella (Wilson Bethel). Een leuke serie waarbij je lekker onderuit kan gaan liggen of zitten en niet teveel hoeft na te denken.

3. Pretty little liars

















Pretty Little Liars is een Amerikaanse drama serie van de zender ABC. Het verhaal gaat over vijf meisjes, Spencer, Aria, Hanna, Emily en Alison. Op een dag aan het einde van hun schoolperiode hebben ze een sleepover. Die dag verdwijnt Alison spoorloos. Één jaar later zijn de beste vriendinnen helemaal uit elkaar gegroeid en hebben ze nieuwe vrienden. Maar dan krijgen ze ineens rare berichtjes van iemand die zich 'A' noemt. A dreigt hun levens te verwoesten door geheimen openbaar te maken die enkel Alison kon kennen. Is A Alison, hun beste vriendin die een jaar geleden verdwenen is? Daar kom je in de serie achter. Momenteel zijn ze nog bezig met nieuwe afleveringen dus ik zit popelend achter mijn laptop te wachten wanneer deze online zijn. Het is wel echt een meiden serie dus geen aanrader om samen met je vriend te kijken. Ik had al de afleveringen vrij snel gekeken. Het bevat spannende elementen waardoor je steeds verder wilt kijken. 

4. The Vampire Diaries











Momenteel ben ik deze serie aan het kijken en ben ik nog niet aan het einde. Toen ik alle afleveringen van de series hierboven had bekeken ging ik op zoek naar een nieuwe serie. Ik kwam toen plots uit op 'The Vampire Diaries'. In het plaatsje Mystic Falls wonen in het geheim bovennatuurlijke wezens tussen de normale bewoners. Waaronder de broers Stefan en Damon die allebei vampier zijn. De broers verschillen enorm van elkaar, maar zijn wel geobsedeerd door hetzelfde meisje, Elena. Stefan en Damon moeten hiermee leren omgaan en bovendien alle bovennatuurlijke gebeurtenissen zien te doorstaan. Vampiers, weerwolven en hybrids alles komt er in voor. Voornamelijk in het begin vond ik het erg spannend en wilde ik snel verder kijken maar nu zet ik het sneller af om even wat anders te doen. Maar toch een leuke serie om te kijken. Over hotties gesproken...Damn die Stefan en Damon zijn lekker! Ik moet nog seizoen 4 kijken en dan ben ik klaar.

5. The Last Ship















Dit is echt een aanrader! Wat een gave serie. Deze serie is ook nog niet zo lang uit want ze zijn nog steeds bezig met het maken van de afleveringen in Amerika. Daarom is er pas 1 seizoen uit en deze is onlangs op tv uitgezonden. Tom Chandler en zijn bemanning bevinden zich in een totaal nieuwe wereld, als een wetenschapper op hun schip, Dr. Rachel Scott, hen vertelt dat de toekomst van onze hele planeet in hun handen ligt. Wanneer hun op zee varen breekt er een pandemie in de wereld uit. De dokter gaat tijdens deze serie op zoek naar het geneesmiddel. Deze moet ze zelf testen en maken. Echt mega spannend! Mijn vriend kwam met het idee om deze serie te kijken. Eerst dacht ik: 'Mwa, niet echt mijn ding, schepen en marine etc.' maar ik ben nu verslaafd en kan niet wachten op de nieuwe afleveringen. Deze komen helaas pas in de zomer van 2015 dus dat is lang wachten. 

Zo, dit waren mijn favoriete series! Misschien vragen jullie je wel af waar ik deze series kijk en dat is voornamelijk via Netflix. Via Netflix kijk je online series en films of stream je deze direct naar je tv via Xbox, Wii, PlayStation en vele andere apparaten. Dit kost 8 euro per maand en je kunt het met meerdere personen gebruiken. Mijn ouders hebben dit bijvoorbeeld en wij kijken met het hele gezin op verschillende accounts. Mijn vader, moeder broertje en ik hebben ons eigen account en deze houdt precies bij wat je hebt gezien en waar je bent gebleven. Ideaal! Ik vind het voornamelijk een aanrader voor series, leuke films staan er niet echt op. 

Kijk jij al 1 van mijn favoriete series of heb je nog leuke aanraders? Laat het me dan weten!

Liefs, 
Miek

1 opmerking:

  1. Oeiii leuke series! !! :) Chicago fire is ook een leuke serie! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!