Pagina's

LECO penselen en kwasten reiniger

Afgelopen maandag 1 december liet ik jullie weten de happy winnares te zijn van het Essentials pakket van Leco. Wanneer je dit nog niet gelezen hebt, kun je even terug kijken dan weet je waar ik het over heb. 




In dit bericht gaf ik aan dat ik de penselen en kwastenreiniger zou uitproberen.
Op dit moment gebruik ik zelf nog andere reinigingsproducten namelijk de cosmetic brush cleaner van Hema en namelijk de cheap ass versie babyshampoo van het merk euro profit.

















Nu ga ik de Leco reinigingsmelk en penselenreiniger testen.





















De Leco reinigingsmelk word omschreven als een milde reiniging waarmee je snel en gemakkelijk je penselen kunt schoonmaken. De melk is voor alle penselen te gebruiken, maar is met name geschikt voor het schoonmaken van Leco penselen 4 en 5.


De leco penselenreiniger is een anti-bacteriĆ«le spray die zorgt voor extra hygiĆ«nische reiniging waarmee je snel en gemakkelijk je penselen kunt schoonmaken. De spray is voor alle Leco penselen te gebruiken.

Dit zijn mijn penselen die ik dagelijks gebruik en nu ga schoonmaken met de melk en reiniger. 



De bovenste delen van de kwasten zijn gebruikt, dat kun je zien. Er zitten resten make-up op van blush en oogschaduw. Allereerst ga ik de reiniginsmelk proberen. Op de achterkant van de fles staat dat je het penseel/ de kwast in moet masseren met een beetje reinigingsmelk en deze hierna moet uitspoelen. Dit heb ik bij alle kwasten zo gedaan.


Ik vond dat er zelf weinig kleur van de kwasten afkwam dus ik was niet geheel zeker of ze nu helemaal schoon waren. Hierna heb ik gebruik gemaakt van de penselenreiniger.
Dit is een sprayvorm. Deze spray heb ik aangebracht op de penselen en kwasten en hierna op een tissue afgeveegd. 

Op de onderstaande foto heb ik aan de linkerkant gebruik gemaakt van mijn Hema Brush Cleaner en rechts de spray van Leco... een duidelijk verschil. Dit is trouwens een blush kwast die ik zuiver gemaakt heb. 


Al met al ben ik niet erg tevreden met de leco reinigingsproducten die ik tot nu toe geprobeerd heb. Met mijn oude vertrouwde cheap ass babyshampoo en brush cleaner van de Hema kreeg ik de kwasten en penselen veel beter schoon. Ik blijf dus bij mijn oude producten.
Hieronder een voor en nadelen rijtje van de Leco reinigingsproducten. 

Voordelen:
- De melk is voorzien van een handig pompje en de kwastenreiniger is een fijne spray vorm.

Nadelen:
- Bij de reinigingsmelk moet je de kwasten uitspoelen dus daarbij heb je water nodig.  Voor de Hema cleanser heb je alleen een tissue nodig en je kunt dit op elk moment van de dag doen.
- De kwasten moeten opdrogen na het uitspoelen dus de kwasten zijn dan pas na enkele uurtjes weer droog.
- De kwasten en penselen zijn niet helemaal schoon aan het eind van het reinigingsproces. 

Erg jammer, want ik had er wel wat van verwacht! 

Liefs, Miek


Leco Penselen Reiniger €12,95 &  melk 9,95 zijn te koop bij Douglas filialen en in de webshop








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!